Verkkonäyttely

Taiteen tunnelmaa

Helsingin Taideyhdistyksen verkkonäyttely tarjoaa upean mahdollisuuden tutustua jäsentaiteilijoiden monipuoliseen tuotantoon. Näyttely toimii ikkunana taiteilijan mielikuvitukseen ja luovuuteen, tarjoten samalla katsojalle inspiraatiota ja elämyksiä. Tämä kahden viikon välein vaihtuva näyttely tarjoaa katsojalle kiehtovan kokoelman taiteen monimuotoisuutta ja taiteilijoiden ainutlaatuisia näkemyksiä maailmasta.

Eeva Halme 1.-15.5.24

Tämä taiteilija näyttää prosessoivan jokaisen teoksen aiheen analyyttisen taitavasti. Katsojien kohtaamisessa teos saa tunnepitoisen mielihyvän tunteen. Hänen aiheissa on jotakin herkkää yhteisöllisyyttä. Hän tavoittaa ja tuo esiin esteettisen kauniisti teoksissaan kommunikointimaisen tunnelman kuten esimerkiksi  rentous, romantiikka tai draama. Tuohon tunnelmaan syntyy katsojalla halu liittyä. Hänen sommittelu ja värivalinnat ovat osoitus tekniikan hallinnasta joka kytkettynä luovuuteen tuottaa pysähdyttävän kauniita teoksia. –Marianne Matikka

Katso myös Eevan sosiaaliset profiilit alta!

Jenni Inberg 16.-30.4.24

Tämä taiteilija osoittaa, että taiteella pystyy ja voi vaikuttaa katsojiin, asenteisiin ja ajatuksiin. Ehkä juuri sen takia hänellä on verkossa miljoonia seuraajia. Hänen teokset ovat intuitiivista ja monipuolista esittävän ja abstraktin välisten suhteiden tutkimusta,
jossa unenomaisia maisemia esittävin yksityiskohdin. Teoksien rytmi, tekstuuri ja sommittelu tavoittaa olennaisen, varsinkin sen mitä ei helposti sanoin ilmaista. Ihailtavan täydellinen maalaustekniikka. – Marianne Matikka

Katso myös Jennin sosiaaliset profiilit alta!

Sanna Takala 1.-15.4.24

Keramiikka teoksien keskiössä on orgaaninen liike, muoto ja rytmi, kuten luonnossa sen koen. Olipa kyseessä sudenkorento tai keraamiset geometriat, saan inspiraationi luonnosta materiaalina tai aiheena. Samalla intuitio tuo mahdollisuuden leikittelyyn rajoittamatta teoksen lopullista muotoa.

Jokainen teos saa syntyä hetkessä;  keramiikan-saven-hopealangan kanssa yhteistyössä. Olen kotoisin Riihimäeltä ja asun Sveitsissä. Valmistuin kasvatustieteen maisteriksi v1996 Helsingin yliopistosta, kuvataiteeseen erikoistuen @TAIK. Luokanopettajana olen työskennellyt Suomessa ja Sveitsissä kv-koulussa. Taide ja luovuuden toteuttaminen monin tavoin on ollut minulle elämäntapa ja uusien työtapojen opettelu on mieluista. Löydät lisää teoksiani Instagramista;  sanna_takala. Olisin kiitollinen kuulemaan ajatuksistasi sillä ”kritiikkiä” ei milloinkaan voi saada liikaa ;). – Sanna Takala

Tiedustelut suoraan taiteilijalle osoitteeseen sannatakala@hotmail.com

Saila Seppo 16.-30.3.24

Hän on filosofian tohtori, tekniikan lisensiaatti, kuvataiteilija ja kirjailija. Hänen taiteenalansa on abstraktit ekspressionistiset reliefit, jotka on tehty mikroselluloosasta akvarellipaperille. Saila Sepon ihmeellisessä maailmassa kaikki on mahdollista, hän onkin keksijä. Titaanidioksidikeksintöjen jälkeen tuli vuoroon
mikroselluloosasta uusia tuotteita. Hän toi markkinoille vuonna 2023 ekologisen Sisusavi-massan, josta voi muovata monenlaista. Mutta tässä näyttelyssä saamme ihailla hänen upeita teoksiaan. -Marianne Matikka

Tiedustelut suoraan taiteilijan sähköpostiin saila.seppo@hotmail.fi

Hyväksy
Hylkää
Tietosuojaseloste

Tietosuojaseloste

TIETOSUOJASELOSTE
Rekisteriseloste – tietosuojakäytäntö – Henkilötietolain (523/99) 10§:n mukainen rekisteriseloste.
1. Rekisterin nimi Helsingin Taideyhdistys HTY ry. Konstföreningen i Helsingfors rf. 2. Rekisterinpitäjä Helsingin Taideyhdistys HTY ry. Unioninkatu 45, 00170 Helsinki. 3. Rekisteriasioita hoitava henkilö Yhdistyksen jäsensihteeri. Sähköposti: htaideyhdistys@gmail.com 4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus Yhdistyslaki velvoittaa yhdistyksen pitämään yllä jäsenrekisteriä, joka sisältää jäsenen yhteystiedot. Rekisteri on perustettu tätä tarkoitusta varten. Rekisterin avulla tiedotetaan yhdistyksen asioista ja tapahtumista jäsenistölle. Ryhmäsähköpostiosoitteisto on yhdistyksen sähköpostiviestinnän väline. 5. Rekisterin tietosisältö Jäsenrekisterin tiedot kerätään jäsenhakemuksista ja jäsenten myöhemmin ilmoittamista yhteystietojen muutoksista. Jäsenrekisteri sisältää seuraavat tiedot: Nimi, osoite, sähköpostiosoite. Jäsentietoja säilytetään huolellisesti suojattuna. Tiedot eivät tule olemaan saatavilla verkkosivuilla. Jos toisin päätetään, niin kirjautumissivulle (jäsensivulle). 6. Henkilötietojen tietolähteet Jäsenrekisterin tiedot kerätään jäseniltä itseltään. Jos jäsen ilmoittaa, että ei halua yhdistyksen ryhmäsähköpostiviestejä, hänet poistetaan jakelusta. Tällöin yhdistyksen ajankohtaisten asioiden seuranta on mahdollista vain yhdistyksen verkkosivuilta jäsenen omasta toimesta. 7. Henkilötietojen säännönmukaiset luovutukset Jäsenten yhteystietoja luovutetaan tarpeen mukaan hallituksen jäsenille yhdistyksen toiminnan puitteissa. Jäsentietoja ei luovuteta ulkopuolisille. Ryhmäsähköpostijakelulista on talletettu yhdistyksen sähköpostiin, jota hallinnoi yhdistyksen sihteeri. 8. Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle Jäsenrekisterin henkilötietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle ei ole tarpeen. 9. Henkilötietojen säilytys Jäsenrekisteriä säilytetään sähköisessä tietoturvatussa muodossa. Jäsenrekisterin yhteystietoja säilytetään niin kauan kuin jäsen on yhdistyksessä. Jos jäsenmaksu on maksamatta vuoden, jäsenen katsotaan eronneen ja yhteystiedot poistetaan rekisteristä. Vanhat jäsenluettelot (ilman yhteystietoja) ovat liitteinä tilinpäätöksissä. 10. Rekisterin suojaus Jäsenrekisteri on suojattu tietoturvallisesti FlowMembers-palvelun kautta. Tämä tarkoittaa, että kaikki jäsentietoihin liittyvä tieto on suojattu asianmukaisin tietoturvatoimenpitein. Tämä kattaa kaikenlaiset henkilökohtaiset tiedot, kuten nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Tietojen suojaaminen auttaa ehkäisemään tietomurtoja ja varmistaa, että jäsentietoja käsitellään asianmukaisesti ja lain edellyttämällä tavalla. 11. Tarkastusoikeus ja kielto-oikeus Jäsenrekisterin ylläpito perustuu yhdistyslakiin. Jäsen ei voi pyytää yhteystietojensa poistamista kuin siinä tapauksessa, että eroaa yhdistyksestä. Jäsen voi halutessaan tarkistaa yhteystietonsa jäsenrekisterin pitäjältä lähettämällä sähköpostilla pyynnön asiasta. Jäsenen velvollisuus on ilmoittaa kirjallisesti yhteystietojensa muutoksista rekisterin pitäjälle. Ryhmäsähköpostijakelulistalta jäsen voi erota siitä kirjallisesti ilmoittamalla joko jäsenrekisterin pitäjälle tai ryhmäsähköpostin ylläpitäjälle. 12. Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle Jäsenellä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, mikäli jäsen katsoo, että hänen henkilötietojaan on käsitelty voimassa olevan lainsäädännön vastaisesti. Tietosuojavaltuutetun yhteystiedot ovat: Tietosuojavaltuutetun toimisto, PL 800, 005210 Helsinki, sähköposti: tietosuoja@om.fi puh: 029 5666 700.
Save settings